مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 تیر 1400 ساعت 07:002021-06-23پزشكي

گیاهان دارویی، ایمنی بخش انسان و محیط زیست


مدیر پژوهش جهاددانشگاهی ایلام گفت: گیاهان دارویی به عنوان ایمنی بخش محیط زیست و انسان در حال پیدا کردن جایگاه واقعی خود است.

- ایسنا/ایلام مدیر پژوهش جهاددانشگاهی ایلام گفت: گیاهان دارویی به عنوان ایمنی بخش محیط زیست و انسان در حال پیدا کردن جایگاه واقعی خود است.

دکتر مریم مومنی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: امروزه محصولات حاصل از گیاهان دارویی در مقایسه با داروهای شیمیایی که به عنوان یک ایمنی برای انسان و محیط زیست محسوب نمی شوند، نماد ایمنی هستند.

وی با بیان اینکه هرچند برای مدتی محصولات شیمیایی عصر مدرن از اهمیت آنها پیشی گرفتند، گفت: با این حال، وابستگی به مواد مصنوعی به پایان رسیده و مردم با امید به امنیت به طبیعت بازگشته اند ووقت آن است که آنها را در سطح جهانی تبلیغ کنیم.

مدیر پژوهش جهاددانشگاهی استان ایلام گفت: گیاهان دارویی به عنوان منابع غنی از مواد موثره در نظر گرفته می شوند که می توانند در صنایع دارویی و غذایی کاربرد داشته باشند.

مومنی با بیان اینکه تفاوت گیاهان دارویی و زراعی در متابولیت های ثانویه ای است که در این گیاهان وجود دارد و همین موضوع سبب اهمیت این گیاهان شده است، تصریح کرد: برخی از گیاهان مانند زنجبیل، چای سبز، گردو، آلوئه ورا، فلفل و زردچوبه به عنوان منبع مهم تغذیه ای در دنیا در نظر گرفته می ش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گیاهان دارویی، ایمنی بخش انسان و محیط زیست

گیاهان دارویی، ایمنی بخش انسان و محیط زیست