مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 3 تیر 1400 ساعت 06:202021-06-24پزشكي

مرگ قطعی کرونا با پایان واکسیناسیون امکان پذیر است؟


همچنان این پرسش به عنوان یکی از سوالات اساسی مطرح می شود که آیا پایان واکسیناسیون سراسری می تواند پایان حیات کرونا باشد؟ - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا، بیماری کووید19 که این روز ها براساس آمار رسمی، بیش از 170 میلیون نفر را در دنیا مبتلا و جان هزاران نفر را گرفته است، با انجام واکسیناسیون سراسری در کشور ها نور امید به پایان این کابوس تلخ را روشن کرده است، امری که گرچه هنوز با فرضیات متعددی روبه رو است.

برخی صاحبنظران علوم پزشکی معتقدند، هر ویروس به منظور ماندگاری و بقا نیازمند یافتن میزبان جدید است.

واکسیناسیون سراسری و ایمنی جمعی می تواند میزبان جدید را از عامل بیماری گرفته و در نتیجه حیات ویروس را با خطر روبه رو کند.

محمدرضا زاهدپور انارکی فوق تخصص ریه و متخصص داخلی گفت: ویروس کرونا با گذشت زمان به سمت تهاجمی شدن و خودمیرانه (از بین رفتن) پیش می رود و این امر به تدریج ساختار ویروس را نابود می کند.

وی تصریح کرد: ویروس موتاسیون یافته (جهش یافته) نیز بدون میزبان جدید باقی نمی ماند و بنابراین ایمنی جمعی می تواند حیات و ماندگاری ویروس را نابود کند.

این استاد علوم پزشکی ادامه داد: در واقع ویروس کرونا به منظور ماندگاری و بقا نیازمند یافتن میزبان جدید است، با واکسیناسیون سراسری، ایمنی جمعی و در نتیجه کاهش میزبان جدید به تدریج ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرگ قطعی کرونا با پایان واکسیناسیون امکان پذیر است؟

مرگ قطعی کرونا با پایان واکسیناسیون امکان پذیر است؟