مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 تیر 1400 ساعت 02:302021-06-25اقتصادي

مطالعات برداشت از آب دریا به 90 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد


مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان گفت: مطالعات برداشت از آب دریا برای شرب و صنعت و کشاورزی در گلستان نیازمند 90 میلیارد ریال اعتبار است.

- ، سید محسن حسینی اظهار کرد: تقاضای شیرین سازی برای تامین نیازهای شرب و سایر مصارف انجام شده که در مراحل نهایی صدور مجوز است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان افزود: در سرجمع پیش بینی ها دو میلیارد و 20 میلیون متر مکعب تخصیص آب دریا تقاضا کرده ایم که برای مطالعات و طراحی های لازم نیازمند 90 میلیارد ریال اعتبار هستیم تا ظرف دو سال آینده وارد فاز اجرا می شویم.

وی بیان کرد: صدور مجوز نهایی شیرین سازی نیاز به موافقت سازمان محیط زیست دارد که البته محیط زیست بخش زیادی از مجوزهای آن را صادر کرده است، ضمن اینکه از این دو میلیارد و 20 میلیون متر مکعب، حدود 600 میلیون متر مکعب آن مصرف خواهد و مابقی به دریا بر می گردد.

به گفته حسینی، در بخش روش های برداشت آب دریا، یکی از روش ها، نصب تاسیسات در داخل دریا در فاصله و عمق مناسب است که برای شرب از این روش استفاده می شود.

روش دوم هم احداث کانال از دریا به داخل استان مانند کانال مجتمع میگوی کنونی البته با طول و عرض بیشتر است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان تصریح کرد: نیاز شیرین سازی در بخش شرب، صنعت، صنایع پیش بینی شده در منطقه آزاد اینچه برون، آبزی پروری (پرورش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مطالعات برداشت از آب دریا به 90 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

مطالعات برداشت از آب دریا به 90 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد