مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 تیر 1400 ساعت 02:352021-06-25پزشكي

شناسایی مواد منفجره و داروهای غیرمجاز با محصول دانش بنیان


یک شرکت دانش بنیان طیف سنج تحرک یونی تولید و به بازار عرضه کرده است که می توان از آن برای شناسایی انواع گازهای شیمیایی، مواد منفجره، داروهای غیرمجاز نظیر مورفین، - یک شرکت دانش بنیان طیف سنج تحرک یونی تولید و به بازار عرضه کرده است که می توان از آن برای شناسایی انواع گازهای شیمیایی، مواد منفجره، داروهای غیرمجاز نظیر مورفین، ویتامین ها، مواد مخدر نظیر کوکایین و هرویین، آفت کش ها و آنتی بادی استفاده کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، این دستگاه در تحقیقات علمی و تشخیص گازهای سمی، سموم غذایی و داروها کارآیی بالایی دارد.

کاربرد اصلی این روش در تشخیص و آنالیز گونه های شیمیایی گازی، مایع و جامد است.

حساسیت این روش در حد نانوگرم و ppb و سرعت آنالیز در حد چند میلی ثانیه است.

می توان گفت که این دستگاه از جمله دستگاه های رایج در حوزه فناوری نانو بوده و می تواند برای مشخصه یابی نانو مواد نیز به کار رود.

علاوه بر آزمایشگاه های دانشگاه و پژوهشکده ها، شرکت های داروسازی، صنایع غذایی و آزمایشگاه های کنترل کیفی نیز به این دستگاه نیاز دارند.

از ویژگی های این دستگاه می توان به نبود مزاحمت ناشی از NOx و دیگر یون های منفی، آنالیز بسیار سریع (کمتر از 5 ثانیه) و حساسیت بالا (در حد پیکوگرم)، محفظه ویژه برای تزریق نمونه، امکان تزریق مستقیم نمونه های غیرفرار و عدم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شناسایی مواد منفجره و داروهای غیرمجاز با محصول دانش بنیان

شناسایی مواد منفجره و داروهای غیرمجاز با محصول دانش بنیان