مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 تیر 1400 ساعت 03:002021-06-25اقتصادي

تابستان امسال در 300 شهر تنش آبی داریم


معاون راهبردی و نظارت بر بهره برداری شرکت مدیریت آبفای کشور گفت: حدود 300 شهر در تابستان امسال با تنش آبی مواجه هستند و پیش بینی می کنیم 8 هزار روستا به صورت سیار آبرسانی شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از خبرگزاری صداوسیما، حمیدرضا کشفی اظهار کرد: تمهیدات لازم در این زمینه اندیشیده شده و از طرف سازمان برنامه و بودجه نیز بیش از 3 هزار میلیارد تومان اعتبار برای مدیریت خشکسالی اختصاص داده شد تا در شهرها و روستاهایی که قبلاً طرح آبرسانی تعریف شده بود این اعتبار هزینه شود.

وی با اشاره به همزمانی افزایش دمای بی سابقه و گرمای زودرس که به دنبال آن استفاده از وسایل سرمایشی آغاز شد و همچنین شیوع بیماری کرونا که شستشوهای الزامی به همراه دارد گفت: تاکنون قطعی یا جیره بندی آب برنامه ریزی شده اعمال نشده، اما به دلیل مدیریت شبکه، مشترکان با کاهش فشار شبکه آب روبرو شدند.

کشفی افزود: برای تانکرهای سیار نیز در جستجوی اعتباراتی هستیم و تلاش می کنیم با بخش خصوصی قراردادهایی منعقد کنیم تا در جاهایی که دسترسی به آب پایدار ندارند از آبرسانی سیار استفاده شود و یا در حوضه هایی که از منابع آب مشترک در بخش شرب و صنعت استفاده می کنند به دنبال جایگزینی پساب تصفیه شده فاضلاب برای مصارف صنعتی هستیم تا بار آب شرب کمتر شود، زیرا اولویت تأمین آب شرب است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تابستان امسال در 300 شهر تنش آبی داریم

تابستان امسال در 300 شهر تنش آبی داریم