مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 تیر 1400 ساعت 03:552021-06-26سياسي

5 مسجد تاریخی پاوه ثبت ملی می شوند


مدیر پایگاه منظر فرهنگی تاریخی اورامانات کرمانشاه از تشکیل پرونده برای ثبت ملی شدن پنج مسجد تاریخی شهرستان پاوه خبر داد.

- ایسنا/کرمانشاه مدیر پایگاه منظر فرهنگی تاریخی اورامانات کرمانشاه از تشکیل پرونده برای ثبت ملی شدن پنج مسجد تاریخی شهرستان پاوه خبر داد.

پویا طالب نیا در گفت و گو با ایسنا، بااشاره به وجود تعداد قابل توجهی مساجد تاریخی در منطقه اورامانات، اظهارکرد: سال گذشته توانستیم در منطقه اورامانات کردستان حدود هشت مسجد را به ثبت ملی برسانیم و امسال هم برای کرمانشاه این کار را انجام خواهیم داد.

وی تصریح کرد: براین اساس، در مرحله اول شناسایی مساجد تاریخی را از شهرستان پاوه آغاز کردیم تا برای تشکیل پرونده ثبت ملی شدن آنها اقدام کنیم.

مدیرپایگاه فرهنگی تاریخی اورامانات افزود: در شهرستان پاوه حدود پنج مسجد تاریخی واجد ارزش را شناسایی کرده ایم که توانسته اند در گذر زمان تا حدود زیادی خود را از تغییرات حفظ کنند.

وی در خصوص قدمت این مساجد هم گفت: هرچند باور بسیاری بر این است که این مساجد در صدر اسلام و ورود اعراب به منطقه ساخته شده اند، اما شواهد موجود می گوید که این مساجد که شهره به مساجد عبداللهی هستند، در قرون متاخر اسلامی ساخته شده اند که در طول زمان تغییرات اندکی در سازه و معماری آنها اتفاق افتاده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

5 مسجد تاریخی پاوه ثبت ملی می شوند

5 مسجد تاریخی پاوه ثبت ملی می شوند