مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 تیر 1400 ساعت 04:552021-06-26حوادث

مهار آتش سوزی در منطقه حفاظت شده مانه وسملقان


رییس اداره حفاظت محیط زیست مانه و سملقان گفت: آتش سوزی در بخش های جنگلی منطقه حفاظت شده قرخود این شهرستان در غرب خراسان شمالی با اعزام نیروهای واکنش سریع یگان حفاظت محیط زیست مهار و از گسترش آن جلوگیری شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی، سیدمحمد موسوی گفت: بر اثر این آتش سوزی یک اصله درخت ارس چندین ساله طعمه حریق شد و برآورد خسارت به بخش های دیگر در دست بررسی است.

وی با بیان اینکه منطقه مورد اشاره در نزدیکی روستا قرار دارد افزود: تمامی گردشگران و اهالی که قصد استفاده از طبیعت را دارند تا حد امکان از برپایی آتش خودداری کرده و در صورت ایجاد آتش، در هنگام ترک منطقه آن را کاملا خاموش کنند.

موسوی از افراد دوست دار طبیعت و حیات وحش درخواست کرد هرگونه آتش سوزی در مناطق و تخلفات زیست محیطی را سریعا به محیط بانی ها و ادارات حفاظت محیط زیست گزارش دهند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست مانه و سملقان اشاره به گستره عرصه های جنگلی و مرتعی خسارت دیده در این آتش سوزی اشاره ای نکرد.

پیشتر، رییس جنگل داری و جنگل کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی گفته بود: آتش سوزی حیات جنگل های ارزشمند ارس در این استان را تهدید می کند که این امر موجب کاهش گستره رویشگاه های آن خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مهار آتش سوزی در منطقه حفاظت شده مانه وسملقان

مهار آتش سوزی در منطقه حفاظت شده مانه وسملقان