مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 تیر 1400 ساعت 04:552021-06-26اقتصادي

تامین آب ذخیره گاه بلوط شازند نیازمند توجه ویژه سازمان مدیریت


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: ذخیره گاه جنگلی بلوط در شهرستان شازند و 500 هکتار منطقه توسعه یافته آن، نیازمند کمک جهت آبیاری است.

- ایسنا/مرکزی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: ذخیره گاه جنگلی بلوط در شهرستان شازند و 500 هکتار منطقه توسعه یافته آن، نیازمند کمک جهت آبیاری است.

عبدالحسین محمدی در گفت و گو با ایسنا، در خصوص وضعیت ذخیره گاه جنگلی بلوط در شهرستان شازند، اظهار کرد: استان مرکزی سه ذخیرگاه حساس بلوط، سماق و پسته وحشی(بنه) دارد که برای مجموعه منابع طبیعی استان بسیار مهم هستند.

وی وسعت ذخیره گاه جنگلی بلوط در شهرستان شازند را 210 هکتار دانست و افزود: این منطقه تحت نظارت و رصد است و یک قرقبان نیز مامور کنترل ذخیره گاه است که در صورت وقوع حادثه یا حریق به سرعت اقدامات لازم به انجام برسد.

محمدی با اشاره به اینکه اطلاع رسانی لازم درخصوص اهمیت این منطقه به روستاهای اطراف نیز اعلام شده است تا در صورت بروز حادثه کمک منابع طبیعی باشند، افزود: خوشبختانه در حال حاضر ذخیره گاه مشکلی ندارد، اما چالش فعلی مسئله توسعه این ذخیره گاه است.

وی تصریح کرد: منابع طبیعی استان مرکزی این منطقه را به میزان حدود 500 هکتار توسعه داده است و مسلما نیاز حفظ این توسعه، تامین منابع آبی است و سازمان مدیریت و برنامه ریز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تامین آب ذخیره گاه بلوط شازند نیازمند توجه ویژه سازمان مدیریت

تامین آب ذخیره گاه بلوط شازند نیازمند توجه ویژه سازمان مدیریت