مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 تیر 1400 ساعت 04:552021-06-26سياسي

چرا این خیابان ها و کوچه ها را به نام هنرمندان می کنید ؟


انتشار لیستی بلند بالا از سوی شورای شهر در رابطه با نامگذاری تعدادی از خیابان های تهران به نام چهره های علمی، فرهنگی و هنری بیش از آنکه خوشحال کننده باشد، - تامل برانگیز است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، چندی پیش در نشست شورای شهر تهران اعلام شد چندین خیابان در تهران به نام چهره های ملی کشورمان خواهد شد.

این اتفاق در ذات خود، مثبت و خوشنود کننده است ولی تجربه های قبلی نشان می دهد بیش از خوشحالی، باید بررسی کنیم که این نامگذاری ها بر چه اساس و با چه کیفیتی رخ می دهد.

در یکی دو سال گذشته به صورت پراکنده انتقادهایی از جانب خانواده، شاگردان یا دوستداران هنرمندان گوناگون مطرح شده که ترجیع بند مشترکی دارند؛ خیابانی که برای نامگذاری آن شخص بخصوص در نظر گرفته شده، مناسبتی نداشته یا اینکه این نامگذاری به شکل درستی رخ نداده است.

در بحث نامگذاری خیابان معمولا این انتظار وجود دارد که خیابان محل زندگی آن هنرمند یا خیابان دیگری که به نوعی به حرفه و هنر او مربوط باشد، در نظر گرفته شود یا دست کم در انتخاب آن خیابان با خانواده او یا اطرافیانش مشورت صورت بگیرد اما در اغلب این نامگذاری ها می بینیم که چنین اتفاقی رخ نداده و نه تنها مشورتی انجام نشده بلکه وقتی خانواده یا اطرافیان آن هنرمند در زمینه نامگذاری آن خیابان خاص، اعتراض و انتقادی داشته اند، کو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا این خیابان ها و کوچه ها را به نام هنرمندان می کنید ؟

چرا این خیابان ها و کوچه ها را به نام هنرمندان می کنید ؟