مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 تیر 1400 ساعت 05:502021-06-26فرهنگي

«پارمنیدس» هایدگر منتشر شد


کتاب «پارمنیدس» نوشته مارتین هایدگر با ترجمه طالب جابری منتشر شد.

- کتاب پارمنیدس نوشته مارتین هایدگر با ترجمه طالب جابری منتشر شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، این کتاب در 243 صفحه، در 9 فصل با شمارگان 500 نسخه و قیمت 28 هزار تومان توسط انتشارات سمت منتشر شده است.

در معرفی ناشر از کتاب پارمنیدس می خوانیم: کتاب حاضر به عنوان اثری مبنایی برای پژوهشگران فلسفه در حوزه های فلسفه های پیش از سقراط، فلسفه های اگزیستانس و متافیزیک قابل استفاده است.

همچنین دانشجویان کارشناسی فلسفه برای درس پدیدارشناسی و فلسفه های اگزیستانس و دانشجویان ارشد فلسفه برای درس فلسفه های اگزیستانس می توانند به این کتاب مراجعه کنند.

مترجم در مقدمه ای که بر این کتاب نوشته آورده است: جلد 54 مجموعه آثار هایدگر با نام پارمنیدس ، درس گفتاری است که هایدگر در نیم سال تحصیلی 1942ـ1943 در دانشگاه فرایبورگ ایراد کرده است.

طبق بیان ویراستار آلمانی نام اصلی این درس گفتار پارمنیدس و هراکلیتُس بوده، اما به این دلیل که در آن بیشتر از پارمنیدس سخن به میان آمده، در زمان انتشار نام هراکلیتس از عنوان آن حذف شده است.

البته نامی که بیش از همه با محتوای این کتاب همخوان است و موضوع بنیادی و اصلی آن را نشان می دهد، کلمه یونانی آلثیا ست که ترجمه هایدگری آن ناپوشیدگی می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«پارمنیدس» هایدگر منتشر شد

«پارمنیدس» هایدگر منتشر شد