مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 تیر 1400 ساعت 05:552021-06-26اقتصادي

پیش بینی کمبود و گرانی گوشت قرمز در 6 ماهه دوم سال


به گفته پوریان؛ افزایش عرضه دام های مولد برای کشتار از نشانه های شرایط نامناسب دامداران برای نگهداری از دام ها است.

- چند روز پیش ستاد تنظیم بازار پیش بینی کرد به دلیل خشکسالی و عرضه دام های مولد با کمبود و گرانی گوشت قرمز در نیمه دوم سال مواجه شویم و طرحی را ارائه داد تا خرید حمایتی دام از دامداران و ذخایر گوشت قرمز انجام شود.

به گفته کارشناسان این طرح تازگی ندارد و پیش تر نیز انجام شده بود، اما به دلیل کندی در روند کار و تعیین قیمت خرید نامتناسب موفقیتی حاصل نشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایلنا، چند روز پیش کارگروه تنظیم بازار در مصوبه خود اعلام کرد با توجه به افزایش هزینه های تولید، گرانی و کمبود نهاده ها و مشکلات توزیع ممکن است در 6 ماه دوم سال با کمبود و گرانی گوشت قرمز در بازار مواجه شویم.

در این مصوبه مقرر شده است که شرکت پشتیبانی امور دام برای تنظیم بازار گوشت قرمز برای نیمه دوم سال اقدام به ذخیره سازی گوشت قرمز کند.

در بخشی دیگر از مصوبه تنظیم بازار آمده است: به منظور حمایت از تولیدکنندگان و جلوگیری از کشتار دام های مولد و حفظ آن و برنامه ریزی برای تامین نهاده و علوفه مورد نیاز در ایام سال و خرید و ذخیره سازی گوشت قرمز جلسه تخصصی با مسئولیت وزارت جهاد کشاورزی و دستگاه های مربوطه تشکیل و نتیجه به صورت هفتگی در جلسات آتی کارگروه تنظیم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیش بینی کمبود و گرانی گوشت قرمز در 6 ماهه دوم سال

پیش بینی کمبود و گرانی گوشت قرمز در 6 ماهه دوم سال