مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 تیر 1400 ساعت 06:502021-06-26بين الملل

اظهارات سخنگوی وزارت خارجه ترکیه از روسیه و لیبی تا آمریکا و یونان


در پی درخواست ها در کنفرانس برلین 2 برای خروج مزدوران و نظامیان خارجی از لیبی، وزارت خارجه ترکیه اعلام کرد، در این کنفرانس تاکید کرده که اجازه نمی دهد مربیان و مشاوران نظامی اش در لیبی با مزدور یکسان حساب شوند.

- در پی درخواست ها در کنفرانس برلین 2 برای خروج مزدوران و نظامیان خارجی از لیبی، وزارت خارجه ترکیه اعلام کرد، در این کنفرانس تاکید کرده که اجازه نمی دهد مربیان و مشاوران نظامی اش در لیبی با مزدور یکسان حساب شوند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، تانژو بیلقیچ، سخنگوی وزارت خارجه ترکیه در اظهارات مطبوعاتی درباره مشارکت ترکیه در کنفرانس برلین 2 پرداخت و گفت، تفاهم مهمی در مذاکرات کنفرانس برلین پیرامون لیبی حاصل شد.

وی افزود، ترکیه در این کنفرانس عدم موافقت خود را با برخی از بندهایی که با واقعیت تضاد دارد، ابراز و اعلام کرد، اجازه نخواهد داد مربیان و مشاوران نظامی اش در لیبی در سطح محافل منطقه ای و بین المللی زیر سوال بروند و با مزدوران غیر قانونی برابر شوند.

بنابراین عدم موافقت خود را با بندی از بیانیه اعلام کرد.

این مقام ترک در خصوص اعلام یونان مبنی بر برگزاری رزمایش در دریای اژه گفت، در چارچوب توافقنامه آتن که سال 1988 میان دو کشور به امضا رسید، هیچ رزمایشی در اعیاد مذهبی و ملی از تاریخ 15 ژوئن تا 15 سپتامب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اظهارات سخنگوی وزارت خارجه ترکیه از روسیه و لیبی تا آمریکا و یونان

اظهارات سخنگوی وزارت خارجه ترکیه از روسیه و لیبی تا آمریکا و یونان