مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 تیر 1400 ساعت 07:452021-06-26بين الملل

کانادا برای فرار از رسوایی «گورها» پای واتیکان را وسط کشید


کشف دو گور دسته جمعی دیگر در کانادا، موجب شد تا نخست وزیر این کشور برای فرار از موج رسوایی پای واتیکان را وسط بکشد و خواستار عذرخواهی پاپ فرانسیس شود.

- ، کشف دو گور جمعی دیگر و پیدا شدن بقایای نزدیک به یک هزار کودک در کانادا که رسوایی تازه برای این کشور مدعی حقوق بشر محسوب می شود، باعث شده تا جاستین تردو نخست وزیر کانادا برای کاستن از فشار ناشی از این رسوایی بر کشورش، از پاپ فرانسیس بخواهد تا در خاک کانادا از بومیان این کشور عذرخواهی کند.

نخست وزیر کانادا در پی پیدا شدن نزدیک به یک هزار جسد دیگر در دو گور دسته جمعی، از پاپ خواست برای عذرخواهی از طرف کلیسای کاتولیک به دلیل اداره مدارس شبانه روزی کودکان بومی به کانادا بیاید.

ترودو به خبرنگاران در اتاوا گفت: من شخصاً و مستقیماً با پاپ فرانسیس صحبت کرده ام تا بر وی فشار بیاورم که تنها عذرخواهی مهم نیست و او باید از بومیان کانادا در همین سرزمین عذرخواهی کند.

من می دانم که رهبری کلیسای کاتولیک، بسیار فعال و پیگیر اقدامات بعدی است.

مقامات منطقه کووسس (Cowessess)، جایی که گورهای جمعی کودکان در آنجا پیدا شده، اعلام کرده اند که یک گور دسته جمعی با بقایای 751 جسد بی نام و نشان در محل مدرسه مسکونی ماریوال (Marieval) در استان ساسکاچوان کشف کرده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کانادا برای فرار از رسوایی «گورها» پای واتیکان را وسط کشید

کانادا برای فرار از رسوایی «گورها» پای واتیکان را وسط کشید