مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 تیر 1400 ساعت 07:452021-06-26اقتصادي

دنبال نسخه کاغذی نباشید/ الکترونیکی شدن 47 درصد نسخه های پزشکی کشور


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرمان، محمد جعفری پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یک میلیون و 800 هزار نفر معادل بیش از 60 درصد جمعیت استان کرمان زیرپوشش بیمه سلامت هستند و با بیش از 1400 موسسه درمانی سرپایی و بستری قرارداد همکاری داریم.

وی بیان داشت: ماهانه افزون بر 55 میلیارد تومان گردش مالی بیمه سلامت استان کرمان است که به طرفیت بیماران به موسسات درمانی پرداخت می کنیم.

  الکترونیک است و از این نظر سازمان بیمه سلامت در سطح کشور گام های بسیار اساسی، زیربنایی و راهبردی را برداشته است و در حال حاضر افزون بر 27 هزار مطب و موسسه درمانی در حال نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک هستند.

جعفری ابراز داشت: تولید دفترچه بیمه در سراسر کشور از ابتدای تیرماه متوقف شده و می توان این انتظار را دشت در فصل تابستان جاری میزان نسخه الکترونیک به اوج برسد و کمتر موسسه ای باقی بماند که بخواهد نسخه را به شکل کاغذی بپیچد.

وی عنوان کرد: زیرساخت های لازم  فراهم شده و پاسخگویی 24 ساعته در حال انجام است و جای نگرانی برای مطب ها وجود ندارد و نرم افزار نسخه نویسی سازمان بیمه سلامت به گونه ای طراحی شده است که با کمترین میزان امکانات و اینترنت قابلیت نسخه نویسی را دارد و حتی اگر کامپیوتر هم در مطب نباشد با تبلت یا گوشی موبایل امکان تجویز دارو برای پزشکا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دنبال نسخه کاغذی نباشید/ الکترونیکی شدن 47 درصد نسخه های پزشکی کشور

دنبال نسخه کاغذی نباشید/ الکترونیکی شدن 47 درصد نسخه های پزشکی کشور