مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 تیر 1400 ساعت 07:552021-06-26سياسي

آغاز موج پنجم کرونا در ایران/چرخش «کرونای» هندی در کشور


رییس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری با بیان اینکه موج پنجم کرونا در کشور شروع شده است، گفت: ویروس جدیدی که در حال چرخش است ویروس هندی دلتا است و سرایت پذیری آن بسیار شدید بوده و هر شخص بیمار می تواند 8 تا 12 نفر را درگیر کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، پیام طبرسی، رییس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری در برنامه تهران ما سلامت برای تسریع روند واکسیناسیون در کشور خواهد بود و امیدواریم مسئولان به توصیه های ایشان عمل کنند؛ چون رهبری استفاده از واکسن خارجی در کنار واکسن ایرانی را بدون اشکال دانسته و بر روند واکسیناسیون تاکید کردند.

واکسن کوو برکت اولین واکسن کرونای ایرانی است که مجوز تزریق اضطراری را دریافت کرده است.

مرحله دوم کارآزمایی بالینی واکسن مشترک ایران و استرالیا در حال انجام است محقق اصلی واکسن مشترک ایران و استرالیا درباره ساخت این واکسن، خاطرنشان کرد: این واکسن از نوع پروتیین های نوترکیب است.

تولید اولیه آن و مطالعه فاز حیوانی و یک بالینی آن در استرالیا انجام شده و مورد تایید وزارت بهداشت استرالیا قرار گرفته است.

طبرسی ابراز داشت: بر اساس تفاهم نامه مشترک بین دو شرکت سیناژن و وکسین استرالیا فاز 2 و 3 بالینی در ایران انجام می شود و تولید نهایی هم در ایران انجام خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز موج پنجم کرونا در ایران/چرخش «کرونای» هندی در کشور

آغاز موج پنجم کرونا در ایران/چرخش «کرونای» هندی در کشور