مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 تیر 1400 ساعت 09:102021-06-26اقتصادي

تأکید «مهرالدین» بر مقابله با کرونا و تجدید تعاملات اقتصادی


وزیر امور خارجه تاجیکستان در نشست «کمربند و جاده» که به صورت مجازی برگزار شد، بر ضرورت مقابله جدی با کرونا و بازسازی تعاملات اقتصادی تاکید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، سراج الدین مهرالدین وزیر امور خارجه تاجیکستان در نشست کمربند و جاده با محوریت موضوع همکاری های بین المللی در منطقه آسیا و اقیانوسیه بر مقابله علیه همه گیری کرونا و زمینه های برقراری توسعه اقتصادی تدکید کرد.

وی با اشاره به شرایط فعلی گفت: بهبود وضعیت اقتصادی پس از همه گیری کرونا، تشویق تجارت های کوچک و متوسط ​و اجرای اقدامات ضد اپیدمی نیازمند منابع مالی است.

به این دلیل جذب سرمایه برای تامین اقتصاد پایدار، حمایت از تجارت، انتقال بلامانع مواد مورد نیاز اولیه به ویژه مواد غذایی و دارویی و همچنین حفظ محیط زیست مهم خواهد بود.

مهرالدین تأکید کرد تاجیکستان نسبت به گسترش همکاری ها در زمینه های تجاری و سرمایه گذاری در چارچوب این طرح علاقه مند بوده و آماده ایجاد شرایط مساعد برای تجارت و سرمایه گذاری خارجی است.

وزیر امور خارجه تاجیکستان همچنین گفت: برای کشورهای شریک کمربند و جاده فرصت های زیادی جهت همکاری در زمینه انرژی وجود دارد.

از این نظر، برق آبی به عنوان یکی از موثرترین مولفه های انرژی سبز می تواند به یک برنامه دارای اولویت در زمینه تو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تأکید «مهرالدین» بر مقابله با کرونا و تجدید تعاملات اقتصادی

تأکید «مهرالدین» بر مقابله با کرونا و تجدید تعاملات اقتصادی