مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 تیر 1400 ساعت 13:102021-06-26اقتصادي

116 هزار کودک در شهرستان ری بینایی سنجی می شوند


رییس اداره بهزیستی شهرستان ری گفت: طی سال جاری116 هزار کودک سه تا 6 ساله این شهرستان واجد شرایط طرح غربالگری تنبلی چشم هستند که در این طرح شرکت می کنند.

- محمد رضایی اصل رییس  اداره بهزیستی شهرستان ری در گفت وگو با خبرنگار فارس در ری اظهار کرد: طی سال جاری 122هزار کودک در شهرستان ری در طرح کاهش یافته است.

رضایی اصل با اشاره به اینکه در زمینه کودکانی که دارای تنبلی چشم را جدی نمی گیرند آمار دقیقی در دسترس نیست اظهار داشت: بهترین سن پیشگیری وکمک به بهبود  وضعیت بینایی در سنین زیر 6سال است که به زمان طلایی گفته می شود و در سال گذشته طبق معاینات انجام شده دوهزار 277 فرد مشکوک تشخیص داده شده است که پیگیری لازم توسط این سازمان انجام می شود.

وی افزود: هزینه معاینات سطح یک غربالگری تنبلی چشم 6800هزار تومان  تعیین شده و به تمامی مراکز نیز ابلاغ و در معرض دید والدین نیز قرار گرفته است.

رییس اداره بهزیستی شهرستان ری با بیان اینکه بی توجهی به تنبلی چشم در کودکان موجب نابینایی آنها می شود، اظهار داشت: تنبلی چشم یکی از علل شایع کم بینایی و نابینایی یک چشمی و گاهی دوچشمی در کودکان است که در بسیاری موارد قابل پیشگیری است.

رضایی اصل یادآور شد: خانواده ها می توانند برای سنجش بینایی کودکان خود به پایگاه های سنجش پیش بینی شده واقع در مهدهای کودک، مرک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

116 هزار کودک در شهرستان ری بینایی سنجی می شوند

116 هزار کودک در شهرستان ری بینایی سنجی می شوند