مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 تیر 1400 ساعت 14:302021-06-26اقتصادي

واگذاری «خانه حاج آقا علی» به بخش خصوصی در 6 ماه آینده


مدیرعامل صندوق حفظ و احیای بناهای تاریخی کشور گفت: امیدواریم در 6 ماه آینده بنای بزرگ ترین خانه خشتی جهان به بخشی خصوصی واگذار و منافع آن به سازمان اوقاف پرداخت شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، هادی میرزایی ظهر شنبه در بازدید از بزرگترین خانه خشتی جهان در قاسم آباد رفسنجان ضمن اشاره به مساحت 14 هزار مترمربعی این بنا اظهار داشت: خانه حاج آقا علی بزرگترین خانه خشتی جهان محسوب می شود که حدود 7 هزار متر مربع اعیانی دارد.

وی بیان کرد: این بنا در سال 1387 طبق مصوبه هیئت وزیران و متعاقباً در سال 1389 حق بهره برداری از آن پس از بررسی ها و پی گیری ها، به این صندوق واگذار شده بود.

میرزایی ادامه داد: ضمن هزینه هایی که در دوران طرح پردیسان و مرمت بنا تا سال 1394 انجام شد به دلیل وجود مالکیت اوقاف مسکوت باقی مانده بود.

وی تصریح کرد: متعاقباً سازمان اوقاف و امور خیریه نسبت به ادامه بخش مرمتی بنا اقدام کرده بود و امروز در شرایطی این بنا را مشاهده می کنیم که نه بهره برداری دارد و نه از شرایط خوبی در حوزه مرمت برخوردار بوده است.

وی اظهار کرد: خوشبختانه دو هفته قبل تفاهم نامه ای با سازمان امور خیریه امضا کردیم تا بتوانیم با همکاری بین بخشی مسئله ای که مشابه این بنا و هزاران بنای دیگر در کشور به دلیل موضوعات درون بخشی مسکوت مانده مرتفع شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واگذاری «خانه حاج آقا علی» به بخش خصوصی در 6 ماه آینده

واگذاری «خانه حاج آقا علی» به بخش خصوصی در 6 ماه آینده