مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 تیر 1400 ساعت 21:002021-06-26سياسي

رأی شما کو؟! /اولین دستور، احیای برجام/فیلترینگ و مقبولیت قوانین


تکلیف قیمت بلیت هواپیما چه می شود؟، یک سهمیه غیر منتظره برای بدمینتون ایران، «بهشت» در تسخیر «بهارستان»، دولت سیزدهم اصولگرا یا فراجریانی؟، - در ادامه تعدادی از یادداشت ها و سرمقاله های منتشره در روزنامه های امروز را مرور می کنیم: فیلترینگ و مقبولیت قوانین عبدالصمد خرمشاهی حقوقدان طی یادداشتی در شماره امروز آرمان ملی نوشت: قانون مجموعه باید ها و نباید هایی است که شیوه رفتار شهروندان را در جامعه شهری تعیین و تبیین می کند به نحوی که بتوانند به شکل مطلوب و شایسته در کنار یکدیگر زندگی کرده و به حقوق یکدیگر احترام بگذارند.

در وضع قوانین باید مقتضیات زمان و مکان در نظر گرفته شود و قبلا از سوی کارشناسان فن، پیامد های مثبت و منفی آن مورد بررسی دقیق قرار گیرد.

به عبارت دیگر، قوانین اگر همسو با خواسته اکثریت مردم وضع شوند، طبعا کمتر شاهد قانونگریزی در جامعه خواهیم بود و برعکس اگر قانونی وضع شود که برخلاف حقوق اساسی مردم و صرفا در جهت تحقق هدف یا اهداف اقلیت خاصی صورت گیرد، به قطع و یقین امکان استقبال عامه از آن قانون کمتر خواهد بود و متعاقبا شاهد گریز از قانون و بی اعتنایی آحاد جامعه نسبت به آن خواهیم بود.

بعد از ذکر این مقدمه کوتاه، اخیرا و به طوری که شنیده شده، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی درصدد تهیه طرحی هستند که به م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رأی شما کو؟! /اولین دستور، احیای برجام/فیلترینگ و مقبولیت قوانین

رأی شما کو؟! /اولین دستور، احیای برجام/فیلترینگ و مقبولیت قوانین