مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 تیر 1400 ساعت 21:252021-06-26اقتصادي

فعالیت 55هزار بافنده فرش دستباف در استان اردبیل


رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل با تشریح وضعیت فرش دستباف استان گفت: در سطح استان اردبیل حدود 55هزار بافنده فعال فرش دستباف در حال فعالیت هستند.

- رامین صادقی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در اردبیل با اشاره به اهمیت تولید فرش دستباف در استان اردبیل اظهار کرد: حدود 55هزار بافنده فرش دستباف در استان اردبیل فعالیت می کنند.

وی افزود: این تعداد از بافندگان فرش دستباف استان اردبیل سالانه 80هزار متر مربع فرش تولید می کنند که به استان های دیگر و حتی برخی از کشورها صادر می شود.

مدیرکل صمت استان اردبیل به وضعیت بیمه بافندگا فرش نیز اشاره کرد و بیان داشت: بیش از 7هزار بافنده فرش دستباف از بیمه تامین اجتماعی و بیش از 37 هزار باقنده نیز از صندوق بیمه اجتماعی قالیبافان روستایی، عشایر و کشاورزان، براساس تفاهمنامه منعقده بهره مند هستند.

وی از معرفی متقاضیان بیمه تکمیلی به بیمه ایران توسط اتحادیه صنفی فرش بافان بدون محدویت خبر داد و تصریح کرد: 74 فقره مجوز مشاغل خانگی پشتیبان و بیش از 9هزار فقره مجوز مستقل با همکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی صادر شده است.

صادقی افزود: در جهت حمایت از تولیدکنندگان فرش دستباف، صرفا در سال گذشته به میزان 40 میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت به تعداد 400 نفر و بیش از 2میلیارد ریال به تک با


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فعالیت 55هزار بافنده فرش دستباف در استان اردبیل

فعالیت 55هزار بافنده فرش دستباف در استان اردبیل