مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 6 تیر 1400 ساعت 02:452021-06-26سياسي

رأی شما کو؟! / اولین دستور، احیای برجام / فیلترینگ و مقبولیت قوانین


تکلیف قیمت بلیت هواپیما چه می شود؟ یک سهمیه غیر منتظره برای بدمینتون ایران، «بهشت» در تسخیر «بهارستان»، دولت سیزدهم اصولگرا یا فراجریانی؟ باقری کنی یک گام تا وزارت خارجه؟ عواقب عذرخواهی نکردن مسئولین از مردم، - در ادامه تعدادی از یادداشت ها و سرمقاله های منتشره در روزنامه های امروز را مرور می کنیم: فیلترینگ و مقبولیت قوانین عبدالصمد خرمشاهی حقوقدان طی یادداشتی در شماره امروز آرمان ملی نوشت: قانون مجموعه باید ها و نباید هایی است که شیوه رفتار شهروندان را در جامعه شهری تعیین و تبیین می کند به نحوی که بتوانند به شکل مطلوب و شایسته در کنار یکدیگر زندگی کرده و به حقوق یکدیگر احترام بگذارند.

در وضع قوانین باید مقتضیات زمان و مکان در نظر گرفته شود و قبلا از سوی کارشناسان فن، پیامد های مثبت و منفی آن مورد بررسی دقیق قرار گیرد.

به عبارت دیگر، قوانین اگر همسو با خواسته اکثریت مردم وضع شوند، طبعا کمتر شاهد قانونگریزی در جامعه خواهیم بود و برعکس اگر قانونی وضع شود که برخلاف حقوق اساسی مردم و صرفا در جهت تحقق هدف یا اهداف اقلیت خاصی صورت گیرد، به قطع و یقین امکان استقبال عامه از آن قانون کمتر خواهد بود و متعاقبا شاهد گریز از قانون و بی اعتنایی آحاد جامعه نسبت به آن خواهیم بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رأی شما کو؟! / اولین دستور، احیای برجام / فیلترینگ و مقبولیت قوانین

رأی شما کو؟! / اولین دستور، احیای برجام / فیلترینگ و مقبولیت قوانین