مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 6 تیر 1400 ساعت 04:002021-06-27پزشكي

مشکلات پایگاه های غربالگری شنوایی/کاهش نوزادان غربال شده و علت آن


معاون پیشگیری از معلولیتهای مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه در سال 99، 950 هزار نوزاد مورد غربالگری شنوایی قرار گرفتند که 3300 مورد دچار اختلال شنوایی بودند، - معاون پیشگیری از معلولیتهای مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه در سال 99، 950 هزار نوزاد مورد غربالگری شنوایی قرار گرفتند که 3300 مورد دچار اختلال شنوایی بودند، گفت: برای سال 1400 پیش بینی شده که 870 هزار کودک را غربال کنیم و علت اینکه پوشش کمتر شده به دلیل کمتر شدن موالید در هرسال است.

افروز صفاری فرد در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اقدامات مداخله ای شنوایی بیان کرد: از سال 1376 برنامه غربالگری شنوایی به صورت پایلوت در چند استان اجرا شد و بعد از مشخص شدن نقاط ضعف و روشهای تستهای تشخیصی، از سال 1384 تاکنون برنامه به صورت کشوری اجرا می شود.

وی ادامه داد: خوشبختانه با برنامه غربالگری شنوایی، اختلالات شنوایی که در نوزادان وجود دارد و می تواند منجر به معلولیت افراد شود، شناسایی می شود و با اقدامات به موقع (تجویز سمعک، کاشت حلزون و مداخلات توانبخشی) از معلولیت این نوزادان جلوگیری می شود.

معاون پیشگیری از معلولیتهای مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی با بیان اینکه ما از دو تست OAE و AABR برای شن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشکلات پایگاه های غربالگری شنوایی/کاهش نوزادان غربال شده و علت آن

مشکلات پایگاه های غربالگری شنوایی/کاهش نوزادان غربال شده و علت آن