مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 6 تیر 1400 ساعت 04:152021-06-27اجتماعي

کاروانسرای سرایان در یک قدمی ثبت جهانی یونسکو


مسئول میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سرایان گفت: کاروانسرای سرایان واقع در محدوده تاریخی شهر سرایان از مدت ها پیش مراحل نامزدی و منتخبی در ثبت جهانی یونسکو را پشت سر گذاشته است و مقدمات این رخداد مهم در دست انجام و در انتظار ثبت است.

- ایسنا/خراسان جنوبی مسئول میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سرایان گفت: کاروانسرای سرایان واقع در محدوده تاریخی شهر سرایان از مدت ها پیش مراحل نامزدی و منتخبی در ثبت جهانی یونسکو را پشت سر گذاشته است و مقدمات این رخداد مهم در دست انجام و در انتظار ثبت است.

محمد عرب در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: محدوده تاریخی شهر سرایان شامل کاروانسرا، آب انبار، حمام، بازار و مسجد جامع یک مجموعه تاریخی و مرکز محله زنده شهری هستند که هنوز جایگاه اجتماعی خود را حفظ کرده و زنده ترین نقطه شهر است و مردم تعاملات خوبی با این محدوده دارند.

وی ادامه داد: به منظور آماده سازی این اثر، عملیات محوطه سازی زمین روبروی کاروانسرا و آب انبار انجام می شود و برای نهایی شدن ثبت این اثر در فهرست میراث جهانی، نیازمند حمایت و مشارکت همه مردم و توجه جدی دستگاه های اجرایی شهرستان با هدف آماده سازی کاروانسرا برای حضور ارزیابان ثبت جهانی هستیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاروانسرای سرایان در یک قدمی ثبت جهانی یونسکو

کاروانسرای سرایان در یک قدمی ثبت جهانی یونسکو