مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 6 تیر 1400 ساعت 04:552021-06-27اجتماعي

تابلوهایی که مرگ را به رخ شهر می کشد


این روزها که در شهر قدم می زنیم برخی از تابلوهای شهری توجهمان را جلب می کند، تابلوهایی که خبر از مرگ می دهند و تصاویری از نبودن را به نمایش گذاشتند، - تابلوهای شهری در قرق اعلامیه های ترحیم درآمده است و افسردگی و مرگ را به روح شهروندان قزوین تزریق می کند.

تابلوهای شهری اگرچه فضایی تبلیغاتی و محلی برای درآمدزایی شهرداری است اما توجه به اصول روان شناختی در این تابلوها نباید به فراموشی سپرده شود، این روزها اغلب تابلوهای شهری قزوین به اعلامیه های ترحیم و یادبود اختصاص شده است، تابلوهایی که نیستی را به رخ ما می کشاند، تابلوهایی که حس مرگ و ناامیدی را به شهروندان القا می کند.

در روزهای شیوع کرونا که عزیزان زیادی جان خود را از دست دادند، به دلیل ممنوعیت تجمع برپایی مجالس ترحیم، محدودیتی باعث خلاقیت کانون های تبلیغاتی شد و برخی از خانواده های عزادار با اجاره یک تابلو شهری و نصب یادبود عزیز ازدست رفته شان سوگ خود را به نمایش گذاشتند.

اگرچه این امر به خودی خود امری نامطلوب نیست اما تعدد آن چهره شهر را غم زده کرده و مرگ را به نزدیک ترین نشانی ما آورده است.

این موضوع در قرارداد قید نشده است داریوش قاسمی، مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قزوین در این خصوص می گوید: ابزارهای تبلیغاتی سطح شهر به چهار سازمان ازجمله مساجد و هیئت ها، سپ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تابلوهایی که مرگ را به رخ شهر می کشد

تابلوهایی که مرگ را به رخ شهر می کشد