مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 6 تیر 1400 ساعت 05:102021-06-27اقتصادي

قلب تپنده صادرات نفت ایران، گاز ندارد!


در حالی که یکی از موفق ترین طرح های دولت تدبیر و امید نهضت گازرسانی در کشور بوده است، اما قلب تپنده صادرات نفت ایران در کنار لوله های نفتی، انشعاب گاز ندارد! انتظار می رود با اجرای طرح خط دریایی قابلیت گازرسانی به جزیره خارگ مهیا می شود.

- ایسنا/بوشهر در حالی که یکی از موفق ترین طرح های دولت تدبیر و امید نهضت گازرسانی در کشور بوده است، اما قلب تپنده صادرات نفت ایران در کنار لوله های نفتی، انشعاب گاز ندارد! انتظار می رود با اجرای طرح خط دریایی قابلیت گازرسانی به جزیره خارگ مهیا می شود.

برخی آن را خارک و برخی دیگر آن را خارگ می نامند؛ جزیره ای مهم و راهبردی که به لحاظ اقتصادی باارزش ترین و بزرگ ترین مرکز صادرات نفت خام کشور محسوب می شود.

این را در طول 8 سال جنگ نابرابر علیه رژیم بعث بیش تر متوجه شدیم جزیره ای که در دوران دفاع مقدس فعالیت های نفتی در آن بی وقفه ادامه داشت؛ به طوری که به جزیره مقاوم خارگ مشهور شد.

خارگ از توابع استان بوشهر است و به دو بخش مسکونی و منطقه عملیاتی نفتی تقسیم بندی می شود.

در منطقه عملیاتی این جزیره بیش از چهل مخزن ذخیره نفت خام با ظرفیت اسمی 22 میلیون بشکه نفت خام، هم چنین دو اسکله بزرگ صادراتی T و آذرپاد، وجود دارد که نفت خام کشور را از شرکت نفت فلات قاره و شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب دریافت و به مشتریان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قلب تپنده صادرات نفت ایران، گاز ندارد!

قلب تپنده صادرات نفت ایران، گاز ندارد!