مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 6 تیر 1400 ساعت 06:252021-06-27سياسي

نویسندگان داستان های مذهبی کم تر تخیل می کنند/ طرحی نو در اندازیم


پژوهشگر و نویسنده کشورمان معتقد است تخیل پردازی در داستان های مذهبی به دلیل حساسیت های جامعه نسبت به دین، بسیار کاهش یافته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، نشست سیره رضوی در کتب کودک و نوجوان، دستاوردها و فرصت ها ، با حضور دکتر محمدرضا سنگری، پژوهشگر و نویسنده؛ حسین فتاحی، نویسنده و محقق و سیدعلی کاشفی خوانساری، نویسنده ادبیات کودک و نوجوان، سارا عرفانی ، نویسنده و مدرس دانشگاه به همت کتابخانه مرکزی پارک شهر و با مشارکت کتابخانه های مرکزی استان های خوزستان و خراسان رضوی در محل کتابخانه مرکزی پارک شهر و همزمان بصورت ویدئوکنفرانس برگزار شد.

  شناخت اجزای زمان برای پرداخت داستان بسیار کمک کننده است محمدرضا سنگری در این نشست گفت: ادبیات داستانی دینی ما، تاریخ است و کسی که می خواهد به این حوزه بپردازد باید تاریخ را خوب بشناسد چرا که تاریخ زمان مند است و باید زمان و اجزای زمان را بشناسیم؛ چون شناخت اجزای زمان برای پرداخت داستان بسیار کمک کننده است.

نکته بعدی این است که حادثه در مکان اتفاق می افتد و به عبارت دیگر، تاریخ، مکان مند است و نویسنده باید بداند که مکان چه ویژگی ها و خصوصیاتی دارد و سومین نکته، شناخت عناصر است که در حادثه حضور دارند - چه عناصر مستقیم و چه عناصر غیرمستقیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نویسندگان داستان های مذهبی کم تر تخیل می کنند/ طرحی نو در اندازیم

نویسندگان داستان های مذهبی کم تر تخیل می کنند/ طرحی نو در اندازیم