مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 6 تیر 1400 ساعت 08:302021-06-27اقتصادي

مشهد در محاصره خشکسالی شدید


میانگین دما نیز در استان در سال آبی جاری نسبت به مدت مشابه پارسال نیم درجه افزایش داشته است اما این افزایش در مشهد بیش از یک درجه بوده است.

- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: متوسط خشکسالی در خراسان رضوی 81 درصد است اما 99 درصد مساحت مشهد در خشکسالی شدید قرار دارد.

حسین اسماعیلیان روز یکشنبه در نشست خبری افزود: وضعیت کم آبی و خشکسالی در مشهد نسبت به متوسط استان بدتر و شدیدتر است.

وی خاطرنشان کرد: میانگین دما نیز در استان در سال آبی جاری نسبت به مدت مشابه پارسال نیم درجه افزایش داشته است اما این افزایش در مشهد بیش از یک درجه بوده است.

اسماعیلیان اضافه کرد: میزان کاهش بارندگی در دوره بلندمت هم در استان 46 درصد و در مشهد 62 درصد است و میزان آبدهی 2 قنات مشهد نسبت به گذشته 70 درصد کاهش داشته و آبدهی چاه ها و چشمه ها نیز 50 درصد نسبت به پارسال کاهش داشته است.

تلاش برای عدم جیره بندی آب مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد در خصوص کمبود منابع آبی مشهد اظهار کرد: کمبود 10 درصدی منابع آبی، بحران 35 درصدی ایجاد می کند اما تمام تلاش خود را به کار بسته ایم که کار به جیره بندی آب منجر نشود.

اسماعیلیان خاطرنشان کرد: همچنین حدود 2 سال گذشته برنامه تامین آب شرب مشهد با همکاری شرکت آب منطقه ای استان تهیه و با حضور وزیر نیرو پروژه هایی برای تامین آب مشهد تعر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشهد در محاصره خشکسالی شدید

مشهد در محاصره خشکسالی شدید