مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 6 تیر 1400 ساعت 09:402021-06-27سياسي

چهلمین سالگرد ترور 6 تیر/ کار فرقان بود یا مجاهدین (منافقین)؟


سازمانی که انفجار مهیب دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی در 7 تیر 1360 را طراحی کرده یک روز قبل حساسیت نیروهای امنیتی را تحریک نمی کند تا روز بعد بیشتر مراقبت کنند.

- چهلمین سالگرد ترور 6 تیر/ کار فرقان بود یا مجاهدین (منافقین)؟ سازمانی که انفجار مهیب دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی در 7 تیر 1360 را طراحی کرده یک روز قبل حساسیت نیروهای امنیتی را تحریک نمی کند تا روز بعد بیشتر مراقبت کنند.

عصر ایران؛ مهرداد خدیر- امروز چهلمین سالگرد ترور نافرجام آیت الله خامنه ای در 6 تیر 1360 در مسجد ابوذر تهران است که در زمان حادثه امام جمعه تهران، نماینده امام درشورای عالی دفاع و نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی بودند و در کنار آیت الله بهشتی و هاشمی رفسنجانی اعضای مثلث رهبری حزب جمهوری اسلامی که ابوالحسن بنی صدر برنمی تافت و محمد علی رجایی نخست وزیر را مجری و همسو با آنان می دانست نه هماهنگ با او در مقام رییس جمهوری.

هر چند در رسانه های رسمی و برخی کتاب های درسی این ترور به سازمان مجاهدین خلق (منافقین/ گروه رجوی) نسبت داده می شود و اولین مورد پس از شورش 30 خرداد 1360 به حساب می آید، اما در واقع آخرین ترور گروه فرقان و به عبارت درست تر بقایای فرقان است که با عنوان رهروان فرقان هم از آنها یاد شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چهلمین سالگرد ترور 6 تیر/ کار فرقان بود یا مجاهدین (منافقین)؟

چهلمین سالگرد ترور 6 تیر/ کار فرقان بود یا مجاهدین (منافقین)؟