مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 6 تیر 1400 ساعت 10:152021-06-27اقتصادي

خوش به حال مافیای سیمان


اگر تولیدکننده به دنبال حمایت از مصرف کننده است باید زمینه حذف واسطه ها و رساندن کالا به دست مصرف کننده را فراهم کند تا قیمت ها کاهشی شود.

- در شرایطی که بازار سیمان به ثبات رسیده و قیمت هر کیسه از حدود 50 به 36 هزار تومان کاهش یافته، اواسط ماه گذشته افزایش 12 درصدی قیمت سیمان فله به شکل قانونی با هدف حذف واسطه ها و رسیدن محصول به دست مصرف کننده نهایی به تصویب رسید؛ با این حال کارشناسان معتقدند این تصمیم تاثیری در حذف مافیای سیمان ندارد و فقط منجر به افزایش قیمتها می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بعد از کش و قوسهایی که از اواخر سال گذشته بر سر کمبود عرضه سیمان نسبت به تقاضا ایجاد شده و تا اردیبهشت امسال ادامه پیدا کرد، حالا این بازار تقریبا به ثبات قیمتی رسیده و هر پاکت که تا اردیبهشت امسال 50 هزار تومان بالا رفته بود به حدود 36 هزار تومان کاهش یافته است.

با این حال روز 18 خردادماه با یک مجوز قانونی از طرف انجمن سیمان خطاب به مدیران عامل شرکتهای تولیدکننده نرخ سیمان فله 12 درصد افزایش یافت.

این مجوز در راستای توافق انجمن سیمان با سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان صادر شد.

طبق این بخشنامه به شرکتهای تولیدکننده سیمان اجازه داده شد در صورت فروش سیمان فله به مصرف کننده نهایی می توانند قیمت محصول را حداکثر 12 درصد قیمت مصوب بابت هزینه ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خوش به حال مافیای سیمان

خوش به حال مافیای سیمان