مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 7 تیر 1400 ساعت 02:152021-06-27بين الملل

مقامات افغانستان به دنبال کسب حمایت آمریکا هستند


یک دیپلمات پیشین کشورمان با اشاره به سفر مقامات افغانستان به واشنگتن تاکید کرد: آمریکا بازیگر اصلی تحولات افغانستان در 20 سال گذشته بوده و نقش مهمی داشته فلذا خروج نیروهای آمریکایی تاثیرات زیادی بر افغانستان بر جای گذاشته است.

- یک دیپلمات پیشین کشورمان با اشاره به سفر مقامات افغانستان به واشنگتن تاکید کرد: آمریکا بازیگر اصلی تحولات افغانستان در 20 سال گذشته بوده و نقش مهمی داشته فلذا خروج نیروهای آمریکایی تاثیرات زیادی بر افغانستان بر جای گذاشته است.

محسن روحی صفت در گفت و گو با ایسنا در ارزیابی خود از تحولات اخیر افغانستان و پیشروی های طالبان گفت: این تحولات ناشی از خروج نیروهایآامریکایی بوده و در تبادل بین نیروهای طالبان و آمریکا به نظر می رسد بالانس به نفع طالبان شد.

وی تصریح کرد: با توجه به مشورتهای خارجی که طالبان کسب کرده و تعداد زیادی از زندانیان طالبان که آزاد شدند وقوع این تحولات محتمل بود.

این کارشناس مسائل منطقه همچنین بیان کرد: آنچه که در نشستهای دوحه رخ داد با هدف خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان بود و کمتر به فکر صلح بودند اکنون هم طالبان احساس برتری می کند و خیلی زیر بار مذاکرات نمی رود.

این دیپلمات پیشین کشورمان با اشاره به سفر مقامات افغانستان به آمریکا اظهار کرد: حدود 20 سال است که آمریکا بازیگر اص


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مقامات افغانستان به دنبال کسب حمایت آمریکا هستند

مقامات افغانستان به دنبال کسب حمایت آمریکا هستند