مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 7 تیر 1400 ساعت 04:002021-06-28اجتماعي

مجوزی برای طرح ونک-سولگان صادرنشد/با احداث تونل بهشت آباد مخالفیم


مدیرکل دفتر ارزیابی زیست محیطی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: پروژه انتقال آب ونک- سولگان هنوز هیچ مجوز زیست محیطی دریافت نکرده است و طرح جدید آن اکنون در مرحله بررسی است.

- خبرنگار مهر اظهار داشت: پروژه انتقال آب ونک- سولگان (سمیرم به رفسنجان) طرحی نیست که صدور مجوز برای آن در حیطه اختیارات ادارات کل محیط زیست استان ها باشد، ونک- سولگان از طرح های انتقال آب بین حوضه ای است که سازمان حفاظت محیط زیست درباره آن تصمیم می گیرد و تنها از استان ها برای چنین طرح هایی نظر خواهی می کنیم.

وی ادامه داد: سازمان در یک مقطعی با لحاظ کردن شروطی به استعلام وزارت نیرو درباره این طرح پاسخ داده بود که آن شروط محقق نشد و بر همین اساس سازمان حفاظت محیط زیست نیز مجوز ونک- سولگان را لغو کرد.

مدیرکل دفتر ارزیابی زیست محیطی سازمان حفاظت محیط زیست افزود: پس از لغو مجوز، مشاوران این پروژه، سیمای طرح را تغییر دادند که براساس آن برخی شروط سازمان نیز انجام می شد؛ برای مثال در طرح اولیه روستاهایی زیر آب می رفت اما در سیمای جدید پروژه این موضوع حذف شده و مخزن 600 میلیون متر مکعبی به 200 میلیون مترمکعب کاهش یافته است؛ همچنین پنج منطقه شکار ممنوع در سر راه طرح قبلی بود که در طرح بازنگری شده به دو منطقه رسیده است و مجموعه ای از این مشکلات وجود داشت که سیمای طرح اصلا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مجوزی برای طرح ونک-سولگان صادرنشد/با احداث تونل بهشت آباد مخالفیم

مجوزی برای طرح ونک-سولگان صادرنشد/با احداث تونل بهشت آباد مخالفیم