مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 7 تیر 1400 ساعت 04:302021-06-28اجتماعي

پایان سال تحصیلی و روایت معلمان از یک سال تدریس مجازی/2


همه گیری کرونا و شرایط تحمیلی ناشی از آن، بسیاری از بخش ها و نهادها از جمله بخش آموزش را به شدت تحت تأثیر قرار داد و سال تحصیلی 1400-1399 با چالش ها و در عین حال تجربه های جدید همراه بود.

- تغییر آموزش از آموزش حضوری به فضای درس مجازی و به دنبال آن لزوم سازگاری معلمان و دانش آموزان با این فضا، علاوه بر آن که یک کلاس درس فشرده ضمن خدمت برای معلمان بود که تجربیات بسیاری کسب کردند اما مهمتر از آن، از بسیاری از نواقص و کاستی هایی که در مسیر آموزش آنلاین با آن مواجه بودیم و از چشم مسئولان دور مانده بود، نیز پرده برداشت.

فراهم نبودن زیرساخت های لازم برای تدریس در فضای مجازی و مهمتر از همه آن ها، قدرت بسیار پایین سرورها و به دنبال آن عدم توانایی در ارتباط اینترنتی مناسب و نبود امکانات سخت افزاری در دسترس، برای تعدادی از دانش آموزان از جمله مشکلاتی بود که تا پایان سال تحصیلی دغدغه بسیاری از معلمان و دانش آموزان بود؛ به علاوه بسیاری از نواقص و کاستی های دیگر از جمله قدیمی بودن محتواهای آموزشی، که در بطن آموزش مجازی بیش از پیش نمایان شدند.

در بخش اول این گزارش به گوشه ای از مشکلات کلاس های آنلاین از جمله چالش هایی که تدریس دروس عملی در فضای مجازی به همراه داشت، حساسیت آموزش پایه اول و لزوم ارتباط بین معلم و دانش آموز و محدودیت این ارتباطا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پایان سال تحصیلی و روایت معلمان از یک سال تدریس مجازی/2

پایان سال تحصیلی و روایت معلمان از یک سال تدریس مجازی/2