مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 7 تیر 1400 ساعت 04:352021-06-28سياسي

خاطره ای که شهید بهشتی گفت هرگز فراموش نمی کنم/ ماجرای مشکل گذرنامه


شهید بهشتی به سخنرانی پرشوری درسال 1343 و دستگیری اش توسط ساواک در مدرسه چهارباغ اصفهان اشاره کرده و می نویسد: این خاطره را هرگز فراموش نمی کنم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، شهید بهشتی درست یک ماه قبل از شهادت یعنی در خرداد 1360، شرح حال، زندگی نامه و مبارزات خود را روایت کرد.

آنچه در ادامه می خوانید بخشی از زندگی نامه خودنوشت شهید آیت الله بهشتی است.

فعالیت های سیاسی در دوران نهضت ملی نفت در سال 1329 و 1330 که تهران بودم، مقارن بود با اوج مبارزات سیاسی، اجتماعی نهضت ملی نفت به رهبری مرحوم آیت الله کاشانی و مرحوم به عهده داشتم.

در ضمن در حوزه هم تدریس می کردم و یک حرکت فرهنگی نو هم در حوزه به وجود آوردیم و رابطه ای هم با جوان های دانشگاهی برقرار کردیم.

پیوند میان دانشجو و طلبه و روحانی را پیوندی مبارک یافتیم و معتقد بودیم که این دوقشر آگاه و متعهد باید همیشه دوشادوش یکدیگر حرکت کنند، برپایه اسلام اصیل و خالص.

در ضمن آن زمان ها فعالیت های نوشتنی هم در حوزه شروع شده بود؛ مکتب اسلام، مکتب تشیع، اینها آغاز حرکت هایی بود که برای تهیه نوشته هایی با زبان نو برای نسل نو، اما با اندیشه عمیق و اصیل اسلامی و در پاسخ به سؤالات این نسل؛ مختصری در مکتب اسلام و بعد بیشتر در مکتب تشیع همکاری می کردم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خاطره ای که شهید بهشتی گفت هرگز فراموش نمی کنم/ ماجرای مشکل گذرنامه

خاطره ای که شهید بهشتی گفت هرگز فراموش نمی کنم/ ماجرای مشکل گذرنامه