مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 7 تیر 1400 ساعت 04:402021-06-28سياسي

روزی که هاشمی سکان را در دست گرفت


هفتم تیر 1360 بدون تردید یک نقطه عطف در تاریخ جمهوری اسلامی است؛ روزی که اگر پشتوانه مردمی حکومت و نفوذ رهبر فقید انقلاب نبود به سقوط نظام سیاسی می انجامید.

- هفتم تیر 1360 بدون تردید یک نقطه عطف در تاریخ جمهوری اسلامی است؛ روزی که اگر پشتوانه مردمی حکومت و نفوذ رهبر فقید انقلاب نبود به سقوط نظام سیاسی می انجامید.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مهرداد خدیر در ادامه یادداشت خود در عصرایران نوشت: یک هفته پس از برکناری اولین رییس جمهوری ایران در حالی که فرماندهی کل قوا را نیز بر عهده داشت و در گرماگرم جنگ با عراق، شماری از مقامات ارشد کشور شامل عالی ترین مقام قضایی و دبیر کل حزب جمهوری اسلامی، 4 وزیر، 27 نماینده مجلس شورای اسلامی و اعضای ارشد حزب جمهوری اسلامی در انفجار دفتر مرکزی این حزب در چهارراه سرچشمه تهران قربانی سنگین ترین عملیات تروریستی تاریخ معاصر شدند.

هر سال به مناسبت سالگرد 7 تیر از نقش آیت الله بهشتی و ضربه ناشی از فقدان او گفته می شود و یاد دیگران هم به عبارت 72 تن از یاران او فروکاسته است.

اصطلاح 72 تن به این سبب باقی مانده که امام خمینی در اولین واکنش این تعبیر را به کار برد: به عدد شهدای کربلا و بهشتی هم سیدالشهدای انقلاب لقب گرفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روزی که هاشمی سکان را در دست گرفت

روزی که هاشمی سکان را در دست گرفت