مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 7 تیر 1400 ساعت 04:552021-06-28پزشكي

استفاده از انسولین در دوره «بارداری» بی خطر است


متخصص زنان با بیان اینکه دیابت برای مادر و جنین خطر آفرین خواهد بود، گفت: انسولین دارویی است که از جفت رد نمی شود و برای جنین خطر ندارد؛بنابراین خیال مادران باردار برای استفاده از آن راحت باشد.

- مریم السادات شریفی، متخصص زنان، زایمان و نازایی در گفت وگو با  خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس درباره دیابت دوره بارداری و راه های تشخیص آن ،گفت: دیابت انواع مختلف دارد و دیابت دوره بارداری زیر مجموعه آن است.

وی ادامه داد: دو نوع دیابت وابسته به انسولین و غیر وابسته به انسولین وجود دارد.

در کودکان دیابت از نوع وابسته به انسولین است و دیابتی که وابسته به انسولین نیست در سنین بالا خود را نشان می دهد که در اثر عوامل متعدد مثل چاقی رو به افزایش است.

این متخصص بیماری های زنان افزود: دیابت بارداری می تواند دیابت غیر وابسته به انسولینی باشد که در اوایل دوره بارداری خود را نشان دهد.

در حالت ایده آل خانم ها قبل از بارداری باید غربالگری های لازم را از نظر وزن و فشار خون و داروها و نوع تغذیه با دستور پزشک متخصص انجام دهند.

شریفی بیان داشت:وقتی خانم تست مثبت بارداری دارد با انجام غربالگری، قند بالا تشخیص داده می شود اما نباید منتظر علائم پرنوشی، پرادراری و کاهش وزن بمانیم؛ چون علائم خانم ها در دوره بارداری متغیر است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استفاده از انسولین در دوره «بارداری» بی خطر است

استفاده از انسولین در دوره «بارداری» بی خطر است