مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 7 تیر 1400 ساعت 05:452021-06-28پزشكي

تاثیر سووداک در درمان هپاتیت C


پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی کردستان با انجام یک تحقیق اثربخشی دارو سووداک را در بیماران مبتلا به هپاتیت C مزمن بررسی کردند.

- پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی کردستان با انجام یک تحقیق اثربخشی دارو سووداک را در بیماران مبتلا به هپاتیت C مزمن بررسی کردند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، تخمین زده می شود که 60 تا 113 میلیون نفر در جهان به بیماری هپاتیت C مبتلا هستند و شیوع این بیماری در حال افزایش است.

بر همین اساس پژوهشگران با انجام مطالعه ای در استان کردستان، اثربخشی داروی سووداک (Sovodak) که ترکیبی از داروهای Sofosbovir و Daclatasvir در یک قرص است را در درمان زنان و مردان مبتلا به هپاتیت C مزمن و سیروز ناشی از آن مورد بررسی قرار دادند.

در این مطالعه کلیه بیماران مبتلا به هپاتیت C مزمن مراجعه کننده به درمانگاه گوارش بیمارستان توحید سنندج (50 نفر) که شرایط ورود به مطالعه را داشتند و بیماری آن ها با تست HCV RNA-PCR تایید شده بود، مورد بررسی قرار گرفتند.

درمان دارویی با داروی ایرانی سووداک به میزان یک قرص روزانه آغاز شد و بیماران غیر سیروتیک به مدت 12 هفته و بیماران سیروتیک به مدت 24 هفته تحت درمان قرار گرفتند.

نتایج این مطالعه در راستای دیگر مطالعات نقش موثر داروی سووداک را در حذف ویروس HCV در مبتلایان به هپاتیت C مزمن را تا حد 100 درصد نشان داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاثیر سووداک در درمان هپاتیت C

تاثیر سووداک در درمان هپاتیت C