مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 7 تیر 1400 ساعت 07:052021-06-28بين الملل

سفر بی دستاورد اشرف در واشنگتن؛تحقیر افغانستان


سفر هفته گذشته محمد اشرف غنی رییس جمهوری افغانستان در راس یک هیات عالیرتبه به آمریکا بازتاب گسترده ای در رسانه ها ، کارشناسان و صاحبنظران افغانستان داشت و این سوال مطرح شده که آیا او دست خالی از واشنگتن بازگشته است؟ - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا، اشرف غنی و هیأت همراهش در سفر هفته گذشته خود با جوبایدن ، رییس جمهور آمریکا، اعضای کنگره و سنا، مقامات عالیرتبه دولتی و شخصیت های تاثیرگذار آمریکا دیدارهای جداگانه ای کردند.

این سفر در شرایطی انجام شد که افغانستان شاهد خشونت بی سابقه است و در هفته گذشته چند ولسوالی(شهرستان) افغانستان به دست طالبان افتاد و نیروهای امنیتی در سراسر کشور با شورشیان درگیر هستند.

واکنش ها نسبت به این سفر متفاوت بود در حالی که هیات همراه طالبان از جمله امرالله صالح این سفر را موفقیت آمیز و پردستاورد عنوان کردند اما شماری از کارشناسان از استقبال سرد واشنگتن انتقاد کردند .

معاون رییس جمهوری افغانستان استفاده موثر از کمک های دفاعی و امنیتی ،تشریح موضع دولت افغانستان در باره صلح ،دفاع از حاکمیت ملی ، توضیح نقش منطقه در افغانستان پسا خروج آمریکا، بویژه رویکرد اقتصادی محور منطقه از جمله مسائلی بود که در آمریکا در باره آن بحث وتبادل نظر صورت گرفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سفر بی دستاورد اشرف در واشنگتن؛تحقیر افغانستان

سفر بی دستاورد اشرف در واشنگتن؛تحقیر افغانستان