مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 7 تیر 1400 ساعت 07:052021-06-28پزشكي

واکسن کرونا ایمنی 100 درصدی ایجاد نمی کند/تنها راهکار افزایش کارایی واکسن


با رعایت نکات بهداشتی می توان ضریب ایمنی واکسن های کرونا را به میزان قابل توجهی افزایش داد.

- ایسنا/مرکزی رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: با رعایت نکات بهداشتی می توان ضریب ایمنی واکسن های کرونا را به میزان قابل توجهی افزایش داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از علوم پزشکی اراک، دکتر سید محمد جمالیان بیان کرد: واکسن کرونا مثل سایر واکسن های بیماری های گوناگون ایمنی صددرصدی ایجاد نمی کند و مردم در صورت زدن واکسن نیز باید پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند تا ایمنی و کارایی واکسن افزایش یابد.

وی افزود: تا اطلاع ثانوی واکسیناسیون خودرویی در شهر اراک صورت نمی گیرد و افراد واجد شرایط دریافت واکسن به منظور جلوگیری از ایجاد ازدحام و صف های طولانی، طبق تاریخ و ساعت اعلام شده توسط مرکز بهداشت، به یکی از سه محل معین شده مراجعه کنند.

وی تاکید کرد: مردم استان بدانند که در حال حاضر واکسن کرونا به میزان کافی وجود دارد و هر چه میزان دریافتی سهمیه واکسن از وزارتخانه بیشتر باشد، روند انجام واکسیناسیون سرعت بیشتری می گیرد.

دکتر جمالیان در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به آخرین آمار و ارقام، تعداد مراجعین سرپایی افزایش محسوسی داشته است که بر طبق این آمار پیش بینی می شود، طی 7 روز آینده میزان بستری و مرگ و میر ناشی از کرونا نیز افزایش یابد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکسن کرونا ایمنی 100 درصدی ایجاد نمی کند/تنها راهکار افزایش کارایی واکسن

واکسن کرونا ایمنی 100 درصدی ایجاد نمی کند/تنها راهکار افزایش کارایی واکسن