مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 7 تیر 1400 ساعت 07:252021-06-28اقتصادي

مدیریت مصرف آب، اقتصاد و حقوق شهروندی


شاید اعمال جریمه سنگین برای مصارف غیرمتعارف بتواند در مدیریت مصرف آب شرب درمان کوتاه مدت و مناسبی باشد ولی به نظر برسد فرهنگ سازی از محیط خانواده و مدرسه مناسب ترین راهکار برای ایجاد آینده ای روشن در مصرف بهینه منابع کمیاب جامعه از جمله آب خواهد بود.

- خبرگزاری فارس- رامین سامان آذری: طی سال های اخیر در کشور ایران کمبود فزاینده منابع آب به ویژه در دوره های خشکسالی، اثرات محتمل تغییر اقلیم، تشدید رقابت برای دریافت آب در بخش های مختلف به ویژه بخش کشاورزی و صنعت، رشد جمعیت و غیره، تهدیدات بالقوه در بخش عرضه و تقاضای آب هستند.

از طرفی نیز استفاده از آب تصفیه شرب با مصارف بی رویه و اسرافی موجب بروز بحران های جدی در زندگی شهروندان، بهداشت و مصارف عمومی آن شده است.

کمتر جایی در جهان مشاهده می شود که شهروندان خود در جهت از بین بردن آب شرب خود تلاش نموده و برای شستشوی ماشین و حیاط، آبیاری باغچه حیاط، ساخت و ساز ساختمان ها و حتی نظافت و استحمام از آب تصفیه شده استفاده نمایند.

به نظر می رسد یکی از مهمترین دلایل آن تفاوت قیمت تمام شده با مصوبات قانونی مصوب مجلس و تعرفه های تکلیفی دولت می باشد.

بطوریکه مصرف کننده مبالغی بین نصف تا یک سوم قیمت تمام شده آب را پرداخت می نماید و به همین دلیل به راحتی اسراف نموده و کنترلی برای مدیریت مصرف و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مدیریت مصرف آب، اقتصاد و حقوق شهروندی

مدیریت مصرف آب، اقتصاد و حقوق شهروندی