مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 7 تیر 1400 ساعت 08:002021-06-28سياسي

آرزوی رییس پژوهشگاه دانش های بنیادی برای طرح شتابگر ملی


رییس پژوهشگاه دانش های بنیادی با تاکید بر اینکه رییس جمهور برندی به نام علی برکت الله دارد که به نام وی ثبت شده است، گفت: این علی برکت الله درباره رصدخانه تحقق پیدا کرد و امیدواریم در افتتاح شتابگر ملی نیز علی برکت الله محقق شود.

- رییس پژوهشگاه دانش های بنیادی با تاکید بر اینکه رییس جمهور برندی به نام "علی برکت الله" دارد که به نام وی ثبت شده است، گفت: این علی برکت الله درباره رصدخانه تحقق پیدا کرد و امیدواریم در افتتاح شتابگر ملی نیز علی برکت الله محقق شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر محمدجواد لاریجانی در مراسم بهره برداری طرح های معاونت علمی و فناوری که با حضور رییس جمهور،طرح رصدخانه ملی را یک طرح پر هیجان در تاریخ علم توصیف کرد و افزود: این طرح پروژه بزرگی است که نه در دهه اخیر، بلکه در سده های گذشته در کشور است؛ چرا که این طرح بزرگ 25 سال طول کشید تا اجرایی شود ضمن آنکه روی کار آمدن سه رییس جمهور را تجربه کرده است.

وی با بیان اینکه این طرح از زمان ریاست جمهوری خاتمی و به همت وزارت علوم، تصویب شد، افزود: با همیت دکتر ثبوتی و دکتر نصیری قیداری رییس دانشگاه شهید بهشتی، پروژه مکان یابی این رصدخانه برای روئت پذیری بهتر در مدت 6 سال انجام شد و یکی از بهترین نقطه نه تنها در ایران بلکه در منطقه را برای رصد انتخاب شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آرزوی رییس پژوهشگاه دانش های بنیادی برای طرح شتابگر ملی

آرزوی رییس پژوهشگاه دانش های بنیادی برای طرح شتابگر ملی