مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 7 تیر 1400 ساعت 08:052021-06-28اقتصادي

خودباوری صنعت هسته ای چگونه به صنایع دیگر سرایت کند؟


امروز با اتکا به نخبگان داخلی بدون نیاز به متخصصان خارجی در استخراج نفت خودکفا شده ایم.

فراموش نکنیم اگر در حوزه های دیگر سطح بالایی داشته باشیم؛ - ایسنا/قزوین یک دکترای علوم اقتصادی گفت: امروز با اتکا به نخبگان داخلی بدون نیاز به متخصصان خارجی در استخراج نفت خودکفا شده ایم.

فراموش نکنیم اگر در حوزه های دیگر سطح بالایی داشته باشیم؛ اعتمادبه نفس و خودباوری ایجادشده و به سایر بخش ها سرایت خواهد کرد طراحی راکتور آب سنگین اراک نمونه ای از این خودباوری بود که باید گسترش می یافت و در صنایعی مانند خودروسازی سرایت می کرد تا اعتمادبه نفس پیدا کنیم.

علی سعیدی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: درون گرایی و برون زایی از ویژگی های بارز اقتصاد مقاومتی است، بر این اساس باید به ظرفیت درون کشور تکیه کرده و درعین حال با دنیا تعامل داشته باشیم اما این تعامل محدود به کشورهای غربی نمی شود و باید از ظرفیت تمامی کشورهای دنیا استفاده کرد.

برون گرایی در اقتصاد مقاومتی چگونه ممکن خواهد بود؟ وی ادامه داد: در اقتصاد مقاومتی درون زایی و برون گرایی باید در کنار یکدیگر دیده شوند اما متأسفانه دولت دنبال برون زا کردن اقتصاد بود تا با تکیه بر عوامل بیرونی بتواند حرکتی را در اقتصاد ایجاد کند، این رویکرد به مذاکرات هسته ای منجر شد تا حرکتی را در اقتصاد ایجا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خودباوری صنعت هسته ای چگونه به صنایع دیگر سرایت کند؟

خودباوری صنعت هسته ای چگونه به صنایع دیگر سرایت کند؟