مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 7 تیر 1400 ساعت 08:152021-06-28اقتصادي

بیش از 6500 کیلو گوشت ناسالم در محل کشتارگاه های کرمانشاه ضبط و معدوم شد


مدیر کل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: از ابتدای سال تاکنون بیش از یک هزار و 300 کیلوگرم گوشت گوسفند و بز و همچنین 5 هزار و 290 کیلو گوشت گوساله از نظر انگلی و بیماری در کشتارگاه ها ضبط و معدوم شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرمانشاه، تورج کرمیان امروز در جمع اصحاب رسانه درخصوص کشتار غیرمجاز دام در استان، اظهار داشت: این پدیده در استان دارای سابقه طولانی است.

وی در رابطه با ریشه یابی این موضوع، گفت: یکی از امور دخیل در این خصوص به فرهنگ مصرف و باور غلط برخی از افراد برمی گردد که ترجیح می دهند دام زنده مقابل چشمان آن ها ذبح شود و دیگر به بحث اقتصادی و قیمت گوشت عرضه شده نسبت به قصابی ها مربوط می شود که به تصور خود گوشت را ارزان تر خریداری می کنند.

مدیر کل دامپزشکی استان کرمانشاه در خصوص بحث بهداشتی ذبح دام غیرمجاز، گفت: دام در کشتارگاه قبل از ذبح باید یک دوره استراحت را بگذارند و بعد از انجام مایعنات، از نظر شرعی ذبح  و سلامت گوشت، امعاء و احشاء توسط پزشک دامپزشکی بررسی می شود که در کشتار غیرمجاز این کارها انجام نمی شود.

وی با اشاره به فعالیت کارگروه سلامت در خصوص برخورد با کشتار غیرمجاز دام و مرغ زنده، گفت: تیم مشترکی از اجراییات شهرداری، مرکز بهداشت، اصناف، صمت و نیروی انتظامی با محوریت دامپزشکی در این خصوص فعالیت دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیش از 6500 کیلو گوشت ناسالم در محل کشتارگاه های کرمانشاه ضبط و معدوم شد

بیش از 6500 کیلو گوشت ناسالم در محل کشتارگاه های کرمانشاه ضبط و معدوم شد