مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 7 تیر 1400 ساعت 13:502021-06-28اقتصادي

900 تن سیاهدانه از مزارع گلستان برداشت شد


مجری گیاهان دارویی جهاد کشاورزی گلستان با بیان این که برداشت سیاهدانه در استان پایان یافته است، گفت: بیش از 900 تن سیاهدانه از هزار و 200 هکتار از مزارع گلستان برداشت شد.

- در خصوص کشت سیاهدانه در گلستان اظهار کرد: زمان کشت سیاهدانه در گلستان از اول آبان تا پایان آذر و زمان برداشت این محصول از پانزدهم تا پایان خردادماه است.

مجری گیاهان دارویی جهاد کشاورزی گلستان از برداشت 900 تن سیاهدانه از سطح هزار و 200 هکتار از مزارع استان خبر داد و افزود: عملکرد برداشت سیاهدانه در مزارع استان بر حسب کیفیت زمین بین 400 تا هزار و 800 کیلو در هر هکتار است.

عرب احمدی با بیان این مطلب که هر کیلو سیاهدانه بین 500 تا 700 هزار ریال در بازار معامله می شود، گفت: کشت این محصول برای کشاورزان صرفه اقتصادی دارد.

وی اضافه کرد: سیاهدانه جز محصولاتی است که نیاز به آب کمی دارد و به دو صورت دیم و یا آبیاری تکمیلی در دو مرحله کشت می شود که با توجه به خشکسالی های اخیر، کشت آن به کشاورزان توصیه می شود.

لازم به ذکر است: سیاهدانه از گیاهان خانواده آلاله و یک ساله است و این محصول ارزشمند علاوه بر مصارف غذایی، خواص دارویی زیادی دارد و در درمان انواع بیماریها مثل دیابت سل و بیماران قلبی عروقی کاربرد دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

900 تن سیاهدانه از مزارع گلستان برداشت شد

900 تن سیاهدانه از مزارع گلستان برداشت شد