مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 7 تیر 1400 ساعت 14:002021-06-28اقتصادي

کاهش هزار متر مکعبی سرانه مصرف آب در کشور


در ایران در حدود 40 سال پیش سرانه منابع آب تجدیدپذیرش به ازای هر نفر 2000 مترمکعب بود، اکنون این منابع به 1000 مترمکعب رسیده است.

این مهم باید به ما انگیزه بیشتری بدهد نه اینکه صرفا به دلیل کمبود آب، - مصرف روال صحیحی به خود بگیرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، رضا اردکانیان در اولین جلسه کارگروه ملی برنامه ترویج فرهنگ بهینه مصرف آب که، گفت: مصرف صحیح را بیش از هرچیز یک امر اخلاقی دانست و گفت: اگر یک جامعه اخلاقی نباشیم بقیه دستاوردهایمان هم می تواند یا زیر سئوال برود یا ما را به جایی که لازم است، نرساند؛ در قضیه آب نیازمند این هستیم که تنظیمات ذهنی خود را اصلاح کنیم.

وی اظهارکرد: وقتی در خصوص موضوعاتی مثل اسراف یا کاهش و پرهیز از اسراف صحبت می کنیم، ذهن ما این مسئله را صرفا متوجه مصرف کننده می داند، اما معتقدم این موضوع وجوه مختلفی دارد و چهار عرصه اصلاح ساختارها و سازوکارها، تامین تجهیزات، ارزش اقتصادی آب و عادت مصرف در این موضوع جامعه را مُسرف و یا بالعکس به شکلی تبدیل می کند که درجه اصلاح را کاهش دهد.

وی با بیان اینکه ساختارها و سازوکارها، یکی از این عوامل است، اظهار کرد: مصرف کنندگان در بخش های مختلف به نوعی تابع و مقید به ساختارها و ساز و کارهایی هستند که سیستم کشور وضع کرده و استقرار داده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش هزار متر مکعبی سرانه مصرف آب در کشور

کاهش هزار متر مکعبی سرانه مصرف آب در کشور