مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 7 تیر 1400 ساعت 15:002021-06-28اقتصادي

کمک بازار متشکل ارزی به بازار ارز


بازار متشکل معاملات ارزی در مدت زمان اندک از آغاز فعالیت خود توانسته است موفقیت خوبی را در ساماندهی و انتظام بخشی به بازار اسکناس ارز کسب کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، اکبر کمیجانی در بازدید از شرکت بازار متشکل معاملات ارزی ضمن تقدیر از این مجموعه و فعالیت های آن در راستای ثبات بخشی به بازار ارز عنوان کرد: خوشبختانه با ایجاد بازار متشکل معاملات ارزی طی حدود دو سال گذشته شاهد نظام بخشی به بازار اسکناس بودیم.

در حال حاضر در بازار مذکور، 368 کارگزار عضو هستند که مشتمل بر 18 بانک، 23 صرافی بانکی و 327 صرافی تضامنی از سراسر کشور هستند.

لذا این بازار توانسته در همین مدت زمان اندک، موفقیت خوبی را در ساماندهی و انتظام بخشی به بازار اسکناس ارز در سطح عمده فروشی داشته باشد.

قائم مقام بانک مرکزی درخصوص فرآیند فعالیت بازار متشکل معاملات ارزی عنوان کرد: در این زمینه خریداران و فروشندگان براساس سازوکار بازار و از طریق سامانه و خدماتی که این شرکت فراهم می کند، می توانند فعالیت های خود را انجام دهند و نیازهای خود را برطرف کنند.

کمیجانی با اشاره به اینکه نرخی که بر اساس سازوکار بازار ایجاد می شود نقش مرجع دارد، عنوان کرد: در این زمینه اطلاع رسانی عمومی به فعالان بازار و مردم عادی درباره نرخ ارز، کمک قابل توجهی را در بهینه سازی بازار داشته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کمک بازار متشکل ارزی به بازار ارز

کمک بازار متشکل ارزی به بازار ارز