مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 8 تیر 1400 ساعت 02:502021-06-28پزشكي

احتمال ابتلا به میگرن در افراد مبتلا به صرع


متخصص مغز و اعصاب و فلوشیپ سردرد گفت: سردرد پست ایکتال و سردرد پری ایکتال از جمله سردردهایی است که مبتلایان به صرع دچار آن می شوند.

- ایسنا/زنجان متخصص مغز و اعصاب و فلوشیپ سردرد گفت: سردرد پست ایکتال و سردرد پری ایکتال از جمله سردردهایی است که مبتلایان به صرع دچار آن می شوند.

نوشین یمانی در گفت وگو با ایسنا، در رابطه با سردرد در افراد مبتلا به صرع، اظهار کرد: افراد بسیاری در طول عمر خود سردرد را تجربه می کنند اما اگر مبتلا به بیماری صرع یا تشنج باشند، احتمالاً ابتلای آنان به سردرد بیشتر از سایر افراد خواهد بود.

وی در رابطه با احتمال ابتلا به میگرن در افراد مبتلا به صرع، افزود: در این افراد سردرد ممکن است قبل یا بعد از حمله تشنجی رخ دهد و گاهی امکان دارد سردرد تنها علامت تشنج باشد و افراد مبتلا به صرع دو برابر بیشتر از سایر افراد به میگرن مبتلا می شوند.

این پزشک در رابطه با سردرد پست ایکتال، تصریح کرد: سردرد پست ایکتال شایع ترین نوع سردرد در افراد مبتلا به بیماری صرع بوده که این سردرد کل سر را می گیرد و معمولاً 6 تا 24 ساعت ادامه دارد، به طوری که در صورت شدید بودن می تواند فعالیت روزانه فرد را مختل کند.

گفتنی است حدود 45 درصد افراد به خصوص افراد با صرع بزرگ، سردرد پست ایکتال را به دنبال تشنج تجربه می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احتمال ابتلا به میگرن در افراد مبتلا به صرع

احتمال ابتلا به میگرن در افراد مبتلا به صرع