مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 8 تیر 1400 ساعت 03:352021-06-29اقتصادي

راه اندازی کارگاه های تولید ابریشم در شهر ملی خامه دوزی


رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیمروز گفت: کارگاه های تولید ابریشم در ادیمی به عنوان شهر ملی خامه دوزی در سال آینده راه اندازی می شوند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از زاهدان، صادق میرحسینی امروز در نشست با رییس جهاد کشاورزی شهرستان نیمروز بر راه اندازی کارگاه های تولید ابریشم با همکاری صندوق های خرد بانوان نیمروز در سال آینده تاکید و اظهار کرد: با توجه به اینکه به دنبال آماده کردن پرونده ثبت شهر ادیمی به عنوان شهر جهانی خامه دوزی و ارسال به شورای جهانی صنایع دستی هستیم، این امر همکاری لازم در راستای ایجاد کارگاه های پرورش پیله ابریشم و تولید نخ خام ابریشم در شهر ملی خامه دوزی ایران را می طلبد.

وی با بیان اینکه در سرزمین سیستان از دوران تاریخی به پرورش پیله کرم ابریشم و تولید نخ ابریشم مبادرت می شده، گفت: سیستانیان اولین مردمانی بودند که نوغان داری می کردند و به اختراع نخ ابریشم دست پیدا کردند و نیز از دوران ساسانیان بانوان سیستانی به طور خام و طبیعی از نخ ابریشم نتابیده برای زیبایی جامه مردان خود استفاده می کردند.

میرحسینی بیان کرد: از نخ ابریشم به طور خام نتابیده برای تولید فرش ابریشمی و رودوزی های سنتی به ویژه محصولات خامه دوزی که از صنایع دستی مهم سیستان است استفاده می شده و امروز با توجه به رشد و توسعه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راه اندازی کارگاه های تولید ابریشم در شهر ملی خامه دوزی

راه اندازی کارگاه های تولید ابریشم در شهر ملی خامه دوزی