مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 8 تیر 1400 ساعت 05:002021-06-29اقتصادي

ورود حجم بالایی از شیرابه زباله ها به دریای خزر


رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران گفت: دپوی زباله در حاشیه دریای خزر و نزدیک رودخانه ها حجم بالایی از شیرابه ها را وارد دریای خزر کرده است.

- مفید غلامی راد در نشست هم اندیشی مدیریت پسماند استان های شمالی با اشاره به حساس بودن اکوسیستم دریای خزر بر لزوم مشترک بین کشورهای ساحلی تاکید کرد و گفت: اقلیم ناحیه خزری به دلیل تنوع و پایداری زیستی با جنگل های هیرکانی، جلگه بکر خزری بسیار اهمیت دارد.

وی با بیان اینکه جلگه خزری منبع تأمین برنج، مرکبات و سایر محصولات به شمار می رود، افزود: از نظر اقتصادی نقش بسیار مهمی برای کشورهای حاشیه دارد اما عوامل آلاینده ای زیست این دریا را با مشکل مواجه کرده است.

وی صنایع نفت گاز از جانب روسیه، برداشت بی رویه آبزی پروری و شیلات، سموم کشاورزی، پسماند و پساب را از جمله چالش های تهدیدکننده زیست بوم دریای خزر بیان کرد و گفت: دپوی زباله در حاشیه خزر ونزدیک رودخانه ها، حجم بالایی از شیرابه را وارد این دریا کرده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران تصریح کرد: پساب های تصفیه نشده با ورود به دریای خزر آلایندگی های بالایی را ایجاد می کند از این روز لزوم اتخاذ برنامه ریزی جامع و تهیه نقشه جامع برای جلوگیری، ساماندهی مراکز دفن، نوع تکنولوژی و ساختارهای آن الزامی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ورود حجم بالایی از شیرابه زباله ها به دریای خزر

ورود حجم بالایی از شیرابه زباله ها به دریای خزر