مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 8 تیر 1400 ساعت 06:152021-06-29بين الملل

حقوق بشر کانادایی و ماجرای هولناک کشف گورهای جمعی کودکان بومی


لکه سیاه دیگر در پرونده کشف گورهای جمعی در کشور مدعی حقوق بشر، فرار به جلوی دولت کانادا برای شانه خالی کردن از زیر بار مسؤولیت است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دیگر رسانه های خبرگزاری فارس، سارا هوشمندی طی یادداشتی در روزنامه وطن امروز نوشت: هنوز شوک ناشی از کشف گور جمعی حاوی بقایای اجساد 215 کودک بومی در ایالت بریتیش کلمبیا و اخبار و تحلیل های مربوط به آن فروکش نکرده بود که رسانه ها از کشف هولناک یک گور جمعی دیگر حاوی اجساد 751 کودک در نزدیکی یک مدرسه شبانه روزی در ایالت ساسکا چوان این کشور خبر دادند.

  یک- به دنبال انتشار این اخبار هولناک که افکار عمومی سراسر جهان را تحت تاثیر قرار داده است، جامعه بومیان کانادا با این فرض مسلم که باز هم از این گورهای جمعی در مناطق مختلف این کشور وجود دارد، تلاش هایی را برای کشف گورهای دیگر آغاز کرده اند.

هر چند به گفته فعالان سیاسی بومی کانادا این اقدام با موانعی از جمله محدودیت های ناشی از قوانین ملکی، کارشکنی های احتمالی از سوی مقامات دولتی و محلی، نواقص موجود در اسناد برجا مانده و اختلاف بر سر نحوه بزرگداشت این قربانیان روبه رو است.

  با رونمایی از دسته گل حقوق بشری کانادایی های مدعی حقوق بشر و تحقیقات اندکی که طی همین مدت انجام شده است، برخی کارشناسان می گویند عوامل این جنایات از قبل برای آن برنام


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حقوق بشر کانادایی و ماجرای هولناک کشف گورهای جمعی کودکان بومی

حقوق بشر کانادایی و ماجرای هولناک کشف گورهای جمعی کودکان بومی