مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 8 تیر 1400 ساعت 06:502021-06-29اجتماعي

تاثیر احداث مترو بر کارکرد خیابان ها


پژوهشگران دانشگاه علامه طباطبایی با انجام یک مطالعه در خصوص تاثیر احداث ایستگاه های مترو شادمان و قلهک، عنوان کردند که احداث ایستگاه مترو سبب تقویت کارکردهای ترافیکی و اجتماعی خیابان شده، - پژوهشگران دانشگاه علامه طباطبایی با انجام یک مطالعه در خصوص تاثیر احداث ایستگاه های مترو شادمان و قلهک، عنوان کردند که احداث ایستگاه مترو سبب تقویت کارکردهای ترافیکی و اجتماعی خیابان شده، اما تقویت کارکرد ترافیکی بیش از تقویت کارکرد اجتماعی خیابان بوده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در میان انواع مختلف حمل و نقل عمومی شهری، مترو یکی از سریع ترین و پاک ترین شبکه های حمل ونقلی است.

اگرچه در این نوع سیستم از مسیری مجزا از خیابان برای جابه جایی استفاده شده است، اما مجزا بودن مسیر تردد نباید باعث غفلت از تاثیرات احداث مترو بر معابر و محلات اطراف شود.

بر همین اساس پژوهشگران دانشگاه علامه طباطبایی با انجام یک مطالعه تاثیر احداث مترو را بر کارکردهای اجتماعی و ترافیکی خیابان بررسی کردند.

برای انجام این تحقیق کارکردهای اجتماعی و ترافیکی خیابان با استفاده از بررسی مطالعات گذشته، استخراج شد و سپس با انجام یک مطالعه کمی و توزیع 500 پرسش نامه میان ساکنان محدوده ایستگاه های متروی شادمان و قلهک، تاثیر احداث مترو در این خیابان ها مورد بررسی قرار گرفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاثیر احداث مترو بر کارکرد خیابان ها

تاثیر احداث مترو بر کارکرد خیابان ها